Infonews n°155 du 12/05/2002
~~~~~~~~
Sommaire
~~~~~~~~

This week, find sites about cinema, sites about words, a bank
of exercices from the Ministry, sites to visit immediately from
English-to-go and Instant access (because you won't be able to get them
next week...) and two sites of quizzes and test makers, with lots of
examples, which can be used at any level, including kindergarten and
primary school.
Have a nice week!

~~~~~~~~
Sommaire
~~~~~~~~
~~~~~~
Cinema
~~~~~~
Cinema sur le site d'anglais de l'Académie de Versailles
Spiderman
Hollywood ending (the last Woody Allen)
~~~~~~
Words
~~~~~~
New vocabulary (from J. Sahaï)
A fantastic list of links about words (from Michael A. Riccioli)
~~~~~~~~~~~~~~~~~
Resources for teachers
~~~~~~~~~~~~~~~~~
Banque d'exercices (from Frédérique Brisse)
Self Access - "Exams - Are they fair?"
English-to-go
~~~~~~~~~~
Internet Tools
~~~~~~~~~~
Exercises, tests and quiz makers (from Michael A. Riccioli)
Tools to make your exercises (from Clau Hepburn)

****************************************
~~~~~~
Cinema
~~~~~~
Cinema sur le site d'anglais de l'Académie de Versailles
---------------------------------
Films and Football: issues of heroism and representation (from Film
Education WEB SITE)
IT'S COMING HOME, IT'S COMING HOME...and if you're wondering what all the
fuss is about, spend half-time with our Films and Football resource, looking
at issues of heroism and representation in three recent films about the
Beautiful Game
http://www.ac-versailles.fr/pedagogi/anglais/weblio/cine.html

>>> Download study guides or online resources
Source : Film Education - BBC2 Learning Zone Secondary Programmes
- Apollo 13: Re-presenting Reality
- Truth on Trial - The Crucible
- An Ideal Husband- Text To Text
- Jane Eyre - Reader, I Married Him
- Marketing The Mummy
- Sense & Sensibility- From Text to Text
- The Truman Show - Life on Camera
- Richard III - Shooting Shakespeare
- Romeo and Juliet - Stars, I Defy Thee
- Amistad - Slaves to History
- Documenting D-Day
- The Holocaust On Film
- Who Was The Man in the Iron Mask?

Pour en savoir plus sur ces ressources cinématographiques :
http://www.ac-versailles.fr/pedagogi/anglais/weblio/cine.html

Spiderman
----------------
TFK http://www.timeforkids.com/TFK/news/story/0,6260,234935,00.html
Review in the National Post (Canada)
"he's a super freak..."
http://www.nationalpost.com/home/story.html?f=/stories/20020503/108888.html

Hollywood ending (the last Woody Allen)
-----------------------
official website
http://www.dreamworks.com/hollywoodending/
other sites with articles, trailers and clips, plus the complete bios of
the actors:
http://www.zap2it.com/movies/movies/detail/0,1295,-5--29513,00.html
Review in the National Post (Canada)
"it's over between Woody and me'
http://www.nationalpost.com/artslife/story.html?f=/stories/20020510/181712.html
[ critique impitoyable et décapante......pour élèves de très bon niveau...
Et découvrez l'expression : "Mental high-five" (age mental : 5 ans) qui
plaira tant à vos élèves....]

~~~~~~
Words
~~~~~~
New vocabulary (from J. Sahaï)
----------------------------
http://www.owlnet.rice.edu/~ling215/NewWords/index.html
[ a facinating list of new expressions. I found there the definition of
"anime" I was looking for : it's a Japanimation! there is also a new
meaning to fine, F.I.N.E, and fantabulous..... enjoy!]

A fantastic list of links about words (from Michael A. Riccioli)
------------------------------
http://www.wolinskyweb.com/word.htm
[abreviations, acromym, clichés, games and dictionaries, a fantastic list
of useful links ofr word lovers.]

~~~~~~~~~~~~~~~~~
Resources for teachers
~~~~~~~~~~~~~~~~~
Banque d'exercices (from Frédérique Brisse)
-------------------------------
Paru au Bo du 9 mai
"I.2 La banque d'outils d'aide à l'évaluation
C'est une autre approche de l'évaluation diagnostique. Son objectif est de
donner aux enseignants des outils diversifiés pour analyser les compétences
des élèves.
Elle répond à une demande d'outils d'évaluation fréquemment exprimée par les
équipes pédagogiques. De nombreuses situations d'évaluation ont déjà été
conçues au niveau national. Ces outils sont disponibles sur le site :
http://www.education.gouv.fr/banqoutils
nom d'utilisateur : outils ; mot de passe : dpd.
La banque propose, dans presque toutes les disciplines, des outils d'aide à
l'évaluation diagnostique utilisables tout au long de l'année scolaire de
l'école maternelle au lycée. Ces outils sont construits en référence aux
programmes de l'école, du collège et du lycée. Ils permettent de faire
évoluer les progressions pédagogiques en fonction des besoins objectivement
repérés chez les élèves de la classe.
Chaque outil est une entité qui peut être utilisé pour un élève ou un groupe
d'élèves au moment où l'enseignant le juge nécessaire. Il se compose de deux
parties, l'une destinée à l'élève, l'autre à l'enseignant. Celui-ci y
trouvera, outre l'énoncé et les conditions de passation, des commentaires
permettant l'analyse des réponses des élèves et leur prise en compte dans le
processus d'apprentissage, ainsi que des suggestions pédagogiques destinées
à répondre aux difficultés rencontrées par les élèves. "
[ these very good exercices will allow you to practice different activities
during group work. I especially liked the oral activities.
If you want to find some more ideas to make your pupils talk, go to :
http://www.ac-rouen.fr/crdp/region/angtech/docsdidactiques/prod_orale/
those pages were made for techical English, but the activities can be
adapted to any type of pupils.]

Self Access - "Exams - Are they fair?"
------------------------------
This week's lesson examines this issue and also looks at stress and
homeschooling. You can listen to an interview, reorder sentences and
complete an argumentative essay.
http://www.selfaccess.net
[ remember that you won't be able to access this page next week....]

English-to-go
---------------------
Instant Lesson
http://www.english-to-go.com/
Long Hours
British employees work more hours per week than workers in Europe. Managers
and professionals worked the longest hours. About half said that they were
working longer hours to deal with excessive workloads. By contrast, 70
percent of skilled and manual workers said they put in extra hours to earn
overtime pay. (The working week, hours of work, graph analysis, writing
memos, using markers to show surprising ideas or contrast.)
[ for upper intermediate. Intéressant pour les BTS de toute nature, et les
sections économiques. Comme toujours, cette leçon ne sera plus accessible à
la fin de la semaine]
~~~~~~~~~~
Internet Tools
~~~~~~~~~~
Exercises, tests and quiz makers (from Michael A. Riccioli)
-------------------
http://eleaston.com/quizzes.html
[ tools you have to try, and compare...]
Tools to make your exercises
-------------------
http://thot.cursus.edu/rubrique.asp?no=7(from Clau Hepburn)
[copy and paste both parts of the address)

****************************************

Ceci est un message de la LISTE INFONEWS

Les commentaires et réflexions entre [ ] ne reflètent que mon opinion personnelle.

pour voir les archives et vous inscrire:
http://perso.wanadoo.fr/infonews/une1.htm

Pour consulter les sources:
http://perso.wanadoo.fr/infonews/archives/sourcinfonw.htm

Pour vous désinscrire envoyez un message par email à :
listeduc@educ.syrhano.net
sans objet ni signature, avec la commande suivante dans le corps de votre message :
unsubscribe infonews

Une compilation réalisée par :
Christine Reymond
lycée Blaise Pascal, Rouen, France
E-Mail: Christine.Reymond@ac-rouen.fr
******************************************

_bouton_prec.gif (1239 octets)