II- IMPLICATIONS
II-1 Implications pour
lélève/ Implications for students
Lélève doit être prêt à/ Students
will need to be prepared :
- Travailler sur ordinateur/To work on computers
- Apprendre de manière plus indépendante/To learn more
independently
- Ne plus considérer son professeur comme un dictionnaire ambulant/la source unique de
savoir dans la classe / To stop considering their teacher as a
walking dictionary/ the font of all knowledge
- Respecter son partenaire, laider à apprendre sa langue et sa culture/ To respect their partners and help them learn ones language and
culture
- Accepter que toutes les erreurs ne soient pas corrigées, considérer que la
communication prime sur la correction linguistique/ To accept
that not all mistakes will be corrected, to realise that communication is the most
important
II-2 Implications pour le
professeur/Implications for teachers
Le professeur doit accepter/ Teachers will
need to accept :
- Une nouvelle conception de lapprentissage : Lapprentissage en
autonomie entre pairs /A new conception of learning :
Autonomous peer learning
- Lélève expert/ The student as
expert /Teachers are no longer the font of all knowledge in the
classroom. The students will learn from other students, native speakers(peer
learning) .
- Une centration sur la sphère de
lélève/ child-centered learning
- Lélève-correcteur et évaluateur/The student as corrector and assessor
/ Teachers can no longer see or assess every single piece of work. In tandem work learning communication and social and cultural awareness
are more important than linguistic accuracy
- Une nouvelle conception du rôle de lenseignant qui devient un facilitateur
dapprentissage en autonomie /A new conception of the role of the teacher who
will become a facilitator towards autonomous learning
Le professeur-conseiller/
the teacher as councellor
La démarche/The Process
Des qualités nouvelles/New qualities